- Katılım
- 8 Eki 2016
- Mesajlar
- 939
- Çözümler
- 4
- Tepki puanı
- 276
- Puanları
- 63
- Yaş
- 42
- Konum
- İzmir
- Web Sitesi
- sapforo.com
- Kullandığınız SAP Modülleri
-
- SAP MM
- SAP PP
- SAP FI
- SAP QM
- Katılım Bölgesi
-
- İzmir
Bu eğitim, SAP PM eğitimimizin bir parçasıdır ve SAP arıza bakım sürecinden bahseder . SAP'deki üretimi normale döndürmek için ekipman arızasını ve bakım işlemlerinin prensiplerini nasıl çözeceğinizi öğreneceksiniz. Açıklamamız, bir bildirim oluşturulmasından sipariş oluşturma ve sonraki işlemlere kadar bir örnekle gösterilecektir.
Arıza, ekipman kesintileri olarak tanımlanır ve bakım ekibinden anında müdahale ve işlem yapılması gerekir.
SAP arıza bakım süreci, durumu düzeltmek ve ekipmanı işletim durumuna getirmek için bir süreçtir. Ekipmanın hala en uygun koşulda çalışmadığı ve planlanıp yapılabilen çok daha fazla bakıma ihtiyaç duyulması durumunda mümkündür.
SAP arıza bakım süreci aşağıdaki koşullarda gereklidir:
Burada bir bildirim, raporlama ve analiz için tüm bilgileri içerirken, bir sipariş, maliyetleri ve mal hareket ayrıntılarını içerir.
Sipariş ve bildirim oluşturma ve bağlanmanın önerildiği bakım işlemlerinden biridir.
Şimdi, SAP arıza bakım sürecinin önemli adımlarına karşılık gelen SAP belgelerinin nasıl oluşturulacağını ele alalım.
Bildirim Oluşturma
Bir üretim teknisyeni tarafından bir arıza bildirilir bildirilmez , SAP sisteminde Tip M2'nin PM (Fabrika Bakım) bildirimi oluşturulur. M2 (Arıza raporu), standart SAP'de arıza bakımı için tanımlanan bir bildirim türüdür. Ancak, iş gereksinimlerine göre özel bildirim türleri oluşturabilirsiniz. Bildirimler raporlama ve analiz için kullanılır ve ayrıca SAP arıza bakım süreci durumunda da başlangıç noktalarıdır.
TCode:
Menü:
Bildirim, arıza ile ilgili bilgileri içerir. Ekipmanla bağlantılıdır ve hiyerarşik olarak bağlıysa, otomatik olarak işlevsel konum bilgisini de alır. Ekipman, bir üretim tesisi üzerinde kullanılan bir makine veya araçtır.
Yeni bir PM bildirimi oluşturmak için, IW21 işlemini başlatın . Bu işlemin ilk ekranında M1 veya M2 bildirim tipini girin . Mevcut bir bildirimi referans olarak kullanmak da mümkündür.
Bir referans bildirimi belirtirseniz, yeni bildirim mevcut bildirimden bilgi kopyalar. Ardından, ilerlemek için klavyede Enter düğmesine tıklayın . SAP sistemi sizi bir sonraki ekrana götürecektir.
Bildirim türü M1 genellikle bakım talepleri içindir. Ancak, iş bu bildirim türünü SAP arıza bakım sürecinin bir parçası olarak kullanmaya karar verebilir. Bu durumda, iş kullanıcılarının, arıza onay kutusunun seçildiğinden ve bildirim türünün PM02 sipariş türüyle bağlantılı olduğundan emin olmaları gerekir . Ekipmanın bozulması ve değişim gerektirmesi durumu işlemi için M2 bildirim tipinin kullanılması tavsiye edilir.
Liste Düzenleme ve Bakım Siparişi Oluşturma
TCode:
Menü:
Bu işlem planlamacılar tarafından kullanılır. Durum, seçim girişi, öncelik vb. Temelli açık bildirimlerin bir listesini sağlayacaktır.
Bir planlayıcı kendisine atanan bildirimlerin bir listesini bulabilir. Listeyi almak için IW28 işlem kodunu yazın yürütün ve gerekli seçim kriterlerini girin.
Raporu almak için, örneğin tarih aralığı, durum, ekipman, fonksiyonel konumlar, başlangıç tarihi, sorumlu kişi vb. Ayrıntıları almak için farklı seçim girin ve çıkışı almak için yürütme düğmesine (F8) tıklayın.
Bildirimi seçin ve aşağıda vurgulanan bir sıraya dönüştürün. Sipariş tipi, özelleştirmede tanımlanan bildirim türü ve sipariş türü ilişkisine göre seçilecektir.
Alanların çoğu bildirimde kopyalanacaktır, ancak diğer bazı alanları da tanımlayabilirsiniz.
Priority/Öncelik: Bakım planlayıcısı tarafından kararlaştırılır ve bakım ekibinin çalışmalarını buna göre planlamasına yardımcı olur.
SystCond:
Eğer üretim durmuşsa “Operasyonda değil” seçebilirsiniz. Ekipman fabrika bakımında bir üretim iş merkezi ile bağlantılıysa ve herhangi bir sipariş bu sistem koşuluna sahipse , üretimdeki mevcut kapasite sipariş başlangıcından sipariş bitişine sıfıra ayarlanacaktır. PP ve PM modülleri arasında entegrasyonun bir örneğidir .
Alternatif olarak, IW34 işlemiyle bir sipariş de oluşturulabilir .
Arıza, ekipman kesintileri olarak tanımlanır ve bakım ekibinden anında müdahale ve işlem yapılması gerekir.
SAP arıza bakım süreci, durumu düzeltmek ve ekipmanı işletim durumuna getirmek için bir süreçtir. Ekipmanın hala en uygun koşulda çalışmadığı ve planlanıp yapılabilen çok daha fazla bakıma ihtiyaç duyulması durumunda mümkündür.
SAP arıza bakım süreci aşağıdaki koşullarda gereklidir:
- Ekipman arızalı ise
- Teknik ekipman istenen verimi vermediğinde (üretim verimliliğinin etkilenmesi durumunda)
Burada bir bildirim, raporlama ve analiz için tüm bilgileri içerirken, bir sipariş, maliyetleri ve mal hareket ayrıntılarını içerir.
Sipariş ve bildirim oluşturma ve bağlanmanın önerildiği bakım işlemlerinden biridir.
Şimdi, SAP arıza bakım sürecinin önemli adımlarına karşılık gelen SAP belgelerinin nasıl oluşturulacağını ele alalım.
Bildirim Oluşturma
Bir üretim teknisyeni tarafından bir arıza bildirilir bildirilmez , SAP sisteminde Tip M2'nin PM (Fabrika Bakım) bildirimi oluşturulur. M2 (Arıza raporu), standart SAP'de arıza bakımı için tanımlanan bir bildirim türüdür. Ancak, iş gereksinimlerine göre özel bildirim türleri oluşturabilirsiniz. Bildirimler raporlama ve analiz için kullanılır ve ayrıca SAP arıza bakım süreci durumunda da başlangıç noktalarıdır.
TCode:
IW21
Menü:
Logistics > Plant Maintenance > Maintenance Processing > Notification > Create (General)
Bildirim, arıza ile ilgili bilgileri içerir. Ekipmanla bağlantılıdır ve hiyerarşik olarak bağlıysa, otomatik olarak işlevsel konum bilgisini de alır. Ekipman, bir üretim tesisi üzerinde kullanılan bir makine veya araçtır.
Yeni bir PM bildirimi oluşturmak için, IW21 işlemini başlatın . Bu işlemin ilk ekranında M1 veya M2 bildirim tipini girin . Mevcut bir bildirimi referans olarak kullanmak da mümkündür.
Bir referans bildirimi belirtirseniz, yeni bildirim mevcut bildirimden bilgi kopyalar. Ardından, ilerlemek için klavyede Enter düğmesine tıklayın . SAP sistemi sizi bir sonraki ekrana götürecektir.
Bildirim türü M1 genellikle bakım talepleri içindir. Ancak, iş bu bildirim türünü SAP arıza bakım sürecinin bir parçası olarak kullanmaya karar verebilir. Bu durumda, iş kullanıcılarının, arıza onay kutusunun seçildiğinden ve bildirim türünün PM02 sipariş türüyle bağlantılı olduğundan emin olmaları gerekir . Ekipmanın bozulması ve değişim gerektirmesi durumu işlemi için M2 bildirim tipinin kullanılması tavsiye edilir.
Liste Düzenleme ve Bakım Siparişi Oluşturma
TCode:
IW28
Menü:
Logistics > Plant Maintenance > Maintenance Processing > Notification > List Editing
Bu işlem planlamacılar tarafından kullanılır. Durum, seçim girişi, öncelik vb. Temelli açık bildirimlerin bir listesini sağlayacaktır.
Bir planlayıcı kendisine atanan bildirimlerin bir listesini bulabilir. Listeyi almak için IW28 işlem kodunu yazın yürütün ve gerekli seçim kriterlerini girin.
Raporu almak için, örneğin tarih aralığı, durum, ekipman, fonksiyonel konumlar, başlangıç tarihi, sorumlu kişi vb. Ayrıntıları almak için farklı seçim girin ve çıkışı almak için yürütme düğmesine (F8) tıklayın.
Bildirimi seçin ve aşağıda vurgulanan bir sıraya dönüştürün. Sipariş tipi, özelleştirmede tanımlanan bildirim türü ve sipariş türü ilişkisine göre seçilecektir.
Alanların çoğu bildirimde kopyalanacaktır, ancak diğer bazı alanları da tanımlayabilirsiniz.
Priority/Öncelik: Bakım planlayıcısı tarafından kararlaştırılır ve bakım ekibinin çalışmalarını buna göre planlamasına yardımcı olur.
SystCond:
Eğer üretim durmuşsa “Operasyonda değil” seçebilirsiniz. Ekipman fabrika bakımında bir üretim iş merkezi ile bağlantılıysa ve herhangi bir sipariş bu sistem koşuluna sahipse , üretimdeki mevcut kapasite sipariş başlangıcından sipariş bitişine sıfıra ayarlanacaktır. PP ve PM modülleri arasında entegrasyonun bir örneğidir .
Alternatif olarak, IW34 işlemiyle bir sipariş de oluşturulabilir .