- Katılım
- 8 Eki 2016
- Mesajlar
- 939
- Çözümler
- 4
- Tepki puanı
- 276
- Puanları
- 63
- Yaş
- 42
- Konum
- İzmir
- Web Sitesi
- sapforo.com
- Kullandığınız SAP Modülleri
-
- SAP MM
- SAP PP
- SAP FI
- SAP QM
- Katılım Bölgesi
-
- İzmir
Proje dashboard’ı kullanılarak proje listesi ekranına giriş yapılır, bu ekranda Proje yöneticisi kendi projelerini, vekil olarak atandığı projeleri ve varsa direkt yetkilendirme yapılmış projeleri görecektir
“Yarat” butonuna basılarak oluşturulacak proje için temel bilgileri tamamlarlar, Proje türü, Proje numarası, eğer bir şablondan veya daha önce oluşturulmuş bir proje referans alınacaksa bu bilgiler seçilir ve “Yarat” butonuna basılır.
Girilen bilgilere göre proje ana ekranı açılır.
Burada Microsoft projectte olduğu gibi en üst kısım projenin adının görüldüğü kısımdır. Proje tanımı, proje ile ilgili açıklamalar,başlangıç biriş tarihileri burada belirtirlir.
Devamında proje ayrışım yapısı (WBS ) oluşturulacaktır.
Projemizin adımlarının aşağıdaki şekilde olduğunu düşünürsek buna göre projemizi oluşturacağız.
Yeni Ürün Geliştirme (Proje Tanımı)
Analiz Çalışmaları (Evre1)
Ürün özelliklerinin belirlenmesi (Görev1,Aktivite1,Task1)
Tasarım (Evre2)
Teknik Çizimlerin Yapılması (Görev2,Aktivite2,Task2)
Prototip Üretimi (Evre3)
Protorip Üretilmesi (Görev1,Aktivite1,Task1)3
Ürün Ağacının Oluşturulması (Görev3,Aktivite3,Task3)
Onay ve Seri Üretime Geçiş (Evre4)
Prototip Üretimin Onaylanması (Milestone1)
Son Kontrol Sonrası Ürün Ağacının Oluşturlması (Görev5,Aktivite4,Task5)
Projenin temel bilgileri girildikten sonra, projenin ilk adımları oluşturulur, bizim önerimiz, ilk olarak proje evrelerini sırayla oluşturmaktır.
Proje evreleri oluşturulurken evreler arasında ilişkiler “Önceki evre” alanı kullanılarak belirlenir.
Evrele oluşturulduktan sonra, evrelerin altındaki akvititeler oluşturulur, PPM ürününde evrenin altında tekrar bir evre belirtebilmek imakanı yoktur, eğer bir alt aşamada da daha evre oluşturmak istiyorsanı, evrenin altına aktivite açıp onun altına aktivitler koyabilirsiniz. Ayrıca Evrelerinizi raporlamada kolaylık sağlaması için gruplandırma imkanıda sunmaktadır.
Yine aynı şekilde akvitelerinizi de gruplandırabilirsiniz, bu şekilde, belli aktivtelerin tüm projeler için en aşamada olduğunu raporlama imkanı bulacaksınızdır.
Projelerinizde kontrol listesi oluşturma imkanınız vardır, bu kontrol listeleri özellikle süre girişi olmayacak ancak yapılıp yapılmadıklarını mutlaka takip etmeniz gereken işler için kullanabilirsiniz. Ayrıca projenizdeki issue management yönetimi için de bu özeliği kullanabilirsin. Kontorl listeleri projenin herhangi bir aşamasında tanımlanabilir ve sorumlu ataması yapılabilir.
Projelerinizdeki Özgün kontrol noktalarını (Milestone) aktivite olarak oluşturup “Özgün kntr.nkt.” alanını işaretlereyek oluşturabilirisiniz, aktiviteden tek farkı süresinin 0 olmasıdır.
“Yarat” butonuna basılarak oluşturulacak proje için temel bilgileri tamamlarlar, Proje türü, Proje numarası, eğer bir şablondan veya daha önce oluşturulmuş bir proje referans alınacaksa bu bilgiler seçilir ve “Yarat” butonuna basılır.
Girilen bilgilere göre proje ana ekranı açılır.
Burada Microsoft projectte olduğu gibi en üst kısım projenin adının görüldüğü kısımdır. Proje tanımı, proje ile ilgili açıklamalar,başlangıç biriş tarihileri burada belirtirlir.
Devamında proje ayrışım yapısı (WBS ) oluşturulacaktır.
Projemizin adımlarının aşağıdaki şekilde olduğunu düşünürsek buna göre projemizi oluşturacağız.
Yeni Ürün Geliştirme (Proje Tanımı)
Analiz Çalışmaları (Evre1)
Ürün özelliklerinin belirlenmesi (Görev1,Aktivite1,Task1)
Tasarım (Evre2)
Teknik Çizimlerin Yapılması (Görev2,Aktivite2,Task2)
Prototip Üretimi (Evre3)
Protorip Üretilmesi (Görev1,Aktivite1,Task1)3
Ürün Ağacının Oluşturulması (Görev3,Aktivite3,Task3)
Onay ve Seri Üretime Geçiş (Evre4)
Prototip Üretimin Onaylanması (Milestone1)
Son Kontrol Sonrası Ürün Ağacının Oluşturlması (Görev5,Aktivite4,Task5)
Projenin temel bilgileri girildikten sonra, projenin ilk adımları oluşturulur, bizim önerimiz, ilk olarak proje evrelerini sırayla oluşturmaktır.
Proje evreleri oluşturulurken evreler arasında ilişkiler “Önceki evre” alanı kullanılarak belirlenir.
Evrele oluşturulduktan sonra, evrelerin altındaki akvititeler oluşturulur, PPM ürününde evrenin altında tekrar bir evre belirtebilmek imakanı yoktur, eğer bir alt aşamada da daha evre oluşturmak istiyorsanı, evrenin altına aktivite açıp onun altına aktivitler koyabilirsiniz. Ayrıca Evrelerinizi raporlamada kolaylık sağlaması için gruplandırma imkanıda sunmaktadır.
Yine aynı şekilde akvitelerinizi de gruplandırabilirsiniz, bu şekilde, belli aktivtelerin tüm projeler için en aşamada olduğunu raporlama imkanı bulacaksınızdır.
Projelerinizde kontrol listesi oluşturma imkanınız vardır, bu kontrol listeleri özellikle süre girişi olmayacak ancak yapılıp yapılmadıklarını mutlaka takip etmeniz gereken işler için kullanabilirsiniz. Ayrıca projenizdeki issue management yönetimi için de bu özeliği kullanabilirsin. Kontorl listeleri projenin herhangi bir aşamasında tanımlanabilir ve sorumlu ataması yapılabilir.
Projelerinizdeki Özgün kontrol noktalarını (Milestone) aktivite olarak oluşturup “Özgün kntr.nkt.” alanını işaretlereyek oluşturabilirisiniz, aktiviteden tek farkı süresinin 0 olmasıdır.