ÇÖZÜLDÜ SQVI da fatura raporu oluşturmak için yardım.

akaptan

Kayıtlı Üye
Katılım
17 Eyl 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Kullandığınız SAP Modülleri
  1. SAP CO
  2. SAP FI
  3. SAP PS
Katılım Bölgesi
  1. Kayseri
Merhabalar,

Öncelikle SAPOFİS.com a yeniden kavuşmanın mutluluğu içerisinde olduğumu bildirmek isterim. daha önceden de övünç bey ile görüşerek bazı işlerimizi yoluna koymuştuk.

Benim istediğim şey SQVI kullanarak bir rapor oluşturmak, malum diğer ekranlarda SAP mantığı yetkilendirme sıkıntısı yaşayan benim gibi birçok kullanıcı mevcut.
Raporun mantığı giriş faturalarının tamamını belirli tarih aralığı ve muhasebeleştiren kullanıcıya göre seçip kontrol etmek, ve gerektiğinde raporun ilgili satırına çift tıklayarak o belgeye ulaşmak.

Raporu oluştururken karşımıza ir kaç durum çıkıyor giren fatura ile ilgili
Bunlardan bazılar:
1- SAT - SAS - MIRO ile girişi yapılan faturalar
2- Doğrudan FI dan kaydedilen ve yukarıdaki sıralamaya uymadan, direk ilgili masraf yeri ve hesap seçilerek atılan kayıtlar,
3- Kasadan ödenen faturalar,

Benim yapmak istediğim iki tarih arası verip kullanıcı adı seçerek girişi yapılan faturalara ulaşmak. yalnız bu işlemi yaparken tüm detay bilgisini de tek bir ekrana getirmemiz gerekmekte. yani fatura içerisindeki malzeme, duran varlık, ilgili hesap vs ile bunların; miktarı tutarı vergisi (upb cinsinden) gibi tüm detayları görmek istiyorum. özellikle mal girişi ile MG/FG hesapları alacak çalışıp fatura girişi ile bu hesaplar borç çalışıp resmi muhasebe kaydını tamamladığı için faturanın asıl hangi hesaba gittiğini doğrudan göremiyoruz. sürekli açılan ekranlardan başka bir ekrana geçiş ile sonuca ulaşabiliyoruz. anlıyacağınız raporu yütürünce aşağıdaki gibi bir görüntüye sahip olmalı. Bildiğim tüm tabloları birleştirmeye çalıştım ama bazısında bazı veriler geliyor ama başka tablolar ekleyince rapor verileri gelmiyor. ilgili rapor için hangi tabloları kullanmalıyım ve join sırası nasıl olmalıdır. yardım lütfen.

1537187141631.png
 

CEMOKA

Çözüm Ekibi
Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2017
Mesajlar
319
Çözümler
4
Tepki puanı
172
Puanları
43
Konum
İSTANBUL
Kullandığınız SAP Modülleri
  1. SAP MM
  2. SAP CO
  3. SAP FI
  4. SAP SD
  5. SAP ABAP
Katılım Bölgesi
  1. İstanbul
Merhaba akaptan,

Tabloları join etmek tablolardaki birbirine uygun kayıtları getirmeyi sağlar, fakat istediğiniz o satırın yanına başka bir bilginin gelmesi ise bunun için bilginin ait olduğu tabloyu join etmek değil, o alanları yeni bir alan olarak ekleyip Select ile ait olduğu tablolardan bilgiyi getirip o alana atama yapmak ile olur. Örneğin BSEG tablosu ile KNA1 tablosunu join edersen sadece belgede müşteri olan satırların rapora geldiğini görürsün, diğerlerini getirmez çünkü iki tablodaki ilişki müşteri kodu üzerinden sağlanmaktadır.

Raporunuza gelecek olursak, öncelikle bu raporu nasıl oluşturup ilişkileri nasıl kuracaksınız. FI belgeleri ile mi sorgulayacaksınız yoksa satıcı kodunu yazayıp satıcıya ait faturalar gelsin şeklinde mi, yada şu tarihler arasındaki tüm satıcı faturaları şeklinde mi yürütülecek. Buna göre raporun oluşturulma yöntemleri değişecektir.

Bir muhasebe belgesi yazıp belgedeki hareketleri rapora getirmek oldukça kolay olabilir, Fakat bir ay içindeki tüm belgeleri bul, yada şu satıcıya ait belgeleri bul şeklinde olacak ve program kendisi belgeleri bulup ayrıştıracaksa tablo ilişkileri daha değişik olacaktır.

Sana tavsiyem BRF veya BRM logical database'leri kullanman olacaktır. Daha hızlı sonuç alıp, hazır yapı ile raporunu oluşturabilirsin.
Özelden iletişime geçersen sistemine bağlanıp sana bizzat yardımcı olabilirim eğer arzu edersen.
 
Üst