Bu gibi eğitim ihtiyaçlarının planlanması bir yandan gerekli diğer yandan üzücü.
Peki neden?
Gerekli yanı, sistem kurulumu hangi firma tarafından yapılmışsa eğitim ihtiyaçlarını da bu doğrultuda belirleyerek key userlar olacak ekibe tüm çözüm aşamalarını test ekranında öğretmeli.
Üzücü yanı, sistemi kurmuş olan yetkili firma-danışman bu eksikliğin farkına varamamış ve bununla birlikte canlı sisteme geçişe onay vermiş! Kısaca parasını alıp yeni yoluna devam etmiş. Sektörde malesef bununla karşılaşmak yüksek olasılıklar arasında.
İşletme tarafında ise daha büyük sorunlar ufukta, şimdi anlaşılan yada bulunacak yetkili firma-danışman tüm prosesi ve kurulum aşamalarını öğrenmek için iki haftasını heba edecek. Heba derken elbette bu işin bir ücrete tabi olduğunu unutmayalım.