- Katılım
- 8 Eki 2016
- Mesajlar
- 939
- Çözümler
- 4
- Tepki puanı
- 276
- Puanları
- 63
- Yaş
- 42
- Konum
- İzmir
- Web Sitesi
- sapforo.com
- Kullandığınız SAP Modülleri
-
- SAP MM
- SAP PP
- SAP FI
- SAP QM
- Katılım Bölgesi
-
- İzmir
SAP ERP konusunda birşeyler öğrenmek istiyorsanız en başta temel kavramlar konusunu iyi anlamak lazım. Temel sağlam olsun ki binanın da ona göre mukavemeti artsın. Bu yaşam döngüsü içerisinde gerçekten zor şartlar altında kaldığınız vakit bu temeller sizlere her zaman yardımıcı olacaktır. Öncelikle üst birim ya da ingilizcesi client olarak adlandırılan kavram ile başlayalım. Üst birim denilen mantık bir SAP sisteminde birden çok sistemin çalışmasını mantıksal olarak sağlayan kavramdır. Bu konunun kavranması biraz zor ancak şu örnek yardımıcı olacaktır.
Elinizde 2 tane şirketiniz ve bir tane SAP sisteminizin var olduğunu düşünelim. Bu iki şirketi hiçbir şekilde birbiri ile ilişki olsun istemiyorsunuz. Bir üst birimde yaratılan müşteri ile diğer üst birimde yaratılan müşteri birbirinden tamamen farklıdır.Bu clientlardaki kullanıcılarda yetkilerde tamamen farklıdır. Hatta SAP bağlanmak için kullanılan SAP logon programında SAP sisteminin hangi üst birimine bağlanacağınızı sorar.
Diğer önemli bir konu ise şirket kodu kavramıdır. Şirket kodu aslında büyük ölçüde FI modülü ile alakalı bir konu. Yukarıda söz ettiğim üst birim birimden elinizde bir tane olduğunu varsayalım. Farklı üst birimler açabilirim ancak bunun getirdiği bazı dezavantajlardan dolayı (ki bu yazıdaki konumuz değil) tek bir üst birim oluşturulup şirketler farklı şirket kodları ile takip edilebilirler.Burada bilinmesi gerekli en önemli konu bilançolar ve kar/zarar tabloları şirket kodu seviyesinde yaratılacağıdır. Örneğin iki tane aynı işi yapan şirketiniz var diyelim. Bu durumda resmi olarak defterlerini ayırmak zorunluluğu var. Ancak kullanılan süreçler benzer olduğu için tekrar tekrar süreç tasarlama yapmadan tek bir üst birim ve iki tane şirket kodu ile süreç daha efektif yürütülebilir
Elinizde 2 tane şirketiniz ve bir tane SAP sisteminizin var olduğunu düşünelim. Bu iki şirketi hiçbir şekilde birbiri ile ilişki olsun istemiyorsunuz. Bir üst birimde yaratılan müşteri ile diğer üst birimde yaratılan müşteri birbirinden tamamen farklıdır.Bu clientlardaki kullanıcılarda yetkilerde tamamen farklıdır. Hatta SAP bağlanmak için kullanılan SAP logon programında SAP sisteminin hangi üst birimine bağlanacağınızı sorar.
Diğer önemli bir konu ise şirket kodu kavramıdır. Şirket kodu aslında büyük ölçüde FI modülü ile alakalı bir konu. Yukarıda söz ettiğim üst birim birimden elinizde bir tane olduğunu varsayalım. Farklı üst birimler açabilirim ancak bunun getirdiği bazı dezavantajlardan dolayı (ki bu yazıdaki konumuz değil) tek bir üst birim oluşturulup şirketler farklı şirket kodları ile takip edilebilirler.Burada bilinmesi gerekli en önemli konu bilançolar ve kar/zarar tabloları şirket kodu seviyesinde yaratılacağıdır. Örneğin iki tane aynı işi yapan şirketiniz var diyelim. Bu durumda resmi olarak defterlerini ayırmak zorunluluğu var. Ancak kullanılan süreçler benzer olduğu için tekrar tekrar süreç tasarlama yapmadan tek bir üst birim ve iki tane şirket kodu ile süreç daha efektif yürütülebilir